Z kosmetických výrobků prodávaných na internetu je v současnosti největší zájem o tělové a pleťové krémy. Vyplývá to z nejnovějších statistik e-shopu Krasa.cz, největšího tuzemského internetového obchodu nabízejícího kosmetické zboží. Mezi zákazníky výrazně převažují ženy nad muži. Na vzestupu je biokosmetika, nejprodávanějším BIO produktem letošního roku je zubní pasta s Aloe Vera.
Nejprodávanějším kosmetickým produktem v internetovém obchodě Krasa.cz byl v prvním kvartále roku 2009 zvláčňující tělový krém s olivovým olejem Planet Spa od Avonu. Potvrzuje se tak aktuální trend, podle kterého jsou mezi kosmetickými výrobky krémy nejžádanější. Prodejnosti vládly také v minulém roce, a to v dárkové kaviárové sadě Elixir Gold od Dermacolu. „Zájem o tělové a pleťové krémy na internetu registrujeme dlouhodobě. U konkrétních značek se pak zákazníci rozhodují individuálně. K vysoké prodejnosti tělového krému od Avonu určitě přispěla i výhodná nabídka, kdy ke každému produktu dostávali zákazníci druhý zdarma,“ uvedla Petra Novotná, obchodní ředitelka e-shopu Krasa.cz, který provozuje společnost Vivantis.
Druhým nejprodávanějším kosmetickým produktem byl v prvním kvartále roku 2009 sprchový gel s vůní čokolády od značky Bourjois, třetí příčka patří vyhlazující bázi pod make-up Satin Make-up Base od Dermacolu. Za prodejní stálice lze označit výrobky na depilaci, zeštíhlení, či na potlačení celulitidy. Mezi zákazníky Krasa.cz dominují ženy, které tvoří 70 % všech nakupujících. Muži tvoří 30% zákazníků, pouhá třetina z nich však objednává kosmetiku přímo pro sebe. Nejdražším krémem, který je v současné době v e-shopu nabízen, je zpevňující a vypínací krém Skin Caviar Luxe Cream značky La Prairie, jehož aktuální hodnota je 18.490 Kč. Produkty této značky používají české i hollywoodské celebrity.
Za moderní záležitost lze považovat BIO kosmetiku, která je v tuzemsku stále populárnější. A to i přesto, že jsou ceny výrobků obvykle vyšší kvůli použitým surovinám. Z BIO produktů, nabízených prostřednictvím internetového obchodu Krasa.cz, byl ve sledovaném období největší zájem o bělící zubní pastu s Aloe Vera značky Kiss my Face. „Zájem o BIO kosmetiku stále narůstá. Produkty jsou pro organizmus vhodnější a nezatěžují životní prostředí. Náš sortiment tedy samozřejmě hodláme o BIO produkty rozšiřovat i nadále,“ doplnila Novotná.