Aby stihly instituce státní správy do konce kalendářního roku maximálně vyčerpat přidělený rozpočet, nakupují ve zvýšené míře kancelářské potřeby. Dokazují to aktuální statistiky společnosti Activa, která zaznamenala více než 30% nárůst poptávky státní správy po vybavení do kanceláře v období října a listopadu. Organizace se přitom zaměřují zejména nákup finančně nákladnějších položek, které jim proces investic usnadní.
Statistiky společnosti Activa, lídra v oblasti kancelářských potřeb, dále ukazují, že instituce státní správy nakupují nejčastěji archivační potřeby, xerografický papír a spotřební materiál. Specifikem je pak nákup dražších položek, mezi které se řadí například židle či křesla nebo ukládací systémy. Organizace zboží objednávají obvykle prostřednictvím ručních objednávek, které faxují. Služeb specializovaných e-shopů zpravidla nevyužívají.
„Největší nárůst poptávky státní správy po kancelářském vybavení jsme zaznamenali v období od října do konce listopadu. Prosinec je klidnější a co do nákupů minimální, protože státní organizace potřebují stihnout provedené nákupy zaevidovat a do konce roku ještě proúčtovat,“ vysvětlil Martin Holoubek, zástupce obchodního ředitele společnosti Activa, která je na českém trhu jedničkou poskytovateli sortimentu pro provoz kanceláří. „Po novém roce, zejména v období ledna a února, pak stát obvykle nenakupuje vybavení téměř vůbec. Nemá totiž ještě zpracované nové rozpočty na další kalendářní rok,“ doplnil Holoubek.