3D prezentace produktů se v českých e-shopech stává stále populárnější. Podle aktuálních statistik obchodu Hurámobil.cz si 3D fotografii v detailu položky prohlédne téměř každý čtvrtý Čech. Internetovým obchodům se tak do 3D technologií vyplácí investovat. Kvalitní produktové fotografie totiž zvyšují nejen atraktivitu a návštěvnost stránek, mají rovněž vliv na celkový zisk a konkurenceschopnost e-shopu.
Propagace zboží na internetu v podobě běžných fotografií a videí je již minulostí. Novým trendem se staly 3D náhledy zboží, které zákazníkům umožňují prohlédnout si určitý výrobek ze všech stran a prozkoumat všechny jeho detaily. „Příkladem je 3D nebo 360° stupňová fotografie, která dokáže zákazníkovi představit předmět ze všech stran bez nutnosti zobrazení desítek fotografií. Díky tomu získává zákazník efekt rotujícího 3D předmětu, který si může libovolně přiblížit či oddálit,“ řekla Hana Mráčková ze společnosti PhotoRobot, která se na produktovou fotografii specializuje.
Ačkoliv názorná fotografie produktu podle odborníků výrazně zvyšuje pravděpodobnost nákupu, většina tuzemských e-shopů zobrazuje v jednotlivých kategoriích pouze malé náhledy zboží. „Malé rozlišení fotografií sice nezatěžuje načítání stránky, nicméně často lidem neposkytuje reálný obraz daného zboží. Zejména u dražších produktů, jako je oblečení nebo elektronika, jsou 3D náhledy velmi důležité a ze strany zákazníků i velmi žádané,“ sdělila Hana Mráčková. „Z aktuálních statistik vyplývá, že 3D prezentaci si prohlédne až 23 % návštěvníků v detailu položky,“ potvrdil trend Petr Hudec z internetového obchodu Hurámobil.cz, který se specializuje na prodej mobilních telefonů a příslušenství.
Moderní technologie a funkce e-shopů zákazníkům v současnosti usnadňují používání obchodů tím, že zjednodušují a zpříjemňují proces nakupování. Kromě toho také nové funkce zvyšují loajalitu zákazníků a odlišují daný e-shop od konkurence. „Pomocí 3D prezentaci produktů se odlišujeme od velkých obchodních domů na internetu. Profesionální design stránek je otázkou prestiže a renomované firmy na něj kladou velký důraz,“ uvedl Petr Hudec. Díky využití 3D náhledů produktů vzrůstá nejen celková návštěvnost internetových obchodů, ale také tržby. „Oproti minulému roku spatřujeme nárůst zhruba 30 %, na což má mimo jiné vliv i 3D prezentace našich produktů,“ doplnil Hudec.