Češi se již nebojí v sexuálním životě experimentovat. Potvrzují to majitelé tuzemských sexshopů, kteří v posledních letech evidují rapidní nárůst zájmu o erotické pomůcky i netradiční sexuální techniky. Podle nejnovějších statistik sexshopu Růžový slon český národ nejvíce investuje do vibrátorů, které tvoří téměř 40 % z veškerého prodaného zboží. Zatímco druhým nejprodávanějším zbožím jsou lubrikanty, třetím umělé vagíny.
Podle aktuálních statistik mají Češi sexuální styk v průměru až devětadevadesátkrát za rok. Ačkoliv obecně stále ještě česká populace nepatří ve světě k nejnáruživějším národům, doba se mění. Podle majitelů tuzemských sexshopů se totiž v posledních letech změnil postoj zákazníků k erotickým pomůckám i k samotnému sexu. „Evergreenem v českých ložnicích zůstávají vibrátory, které tvoří více jak třetinu z prodaného zboží. Zákazníci si tradičně pořizují ve velkém množství lubrikanty, v posledních měsících rovněž vzrostl zájem o umělé vagíny,“ řekl Adam Durčák ze sexshopu Růžový slon s tím, že v českých ložnicích se navíc v posledních letech začíná více experimentovat, což dokládá zvýšený nákup pomůcek, jako jsou roubíky, pouta a jiné vybavení ke svazování.
Podle odborníků lidé převzali zodpovědnost za kvalitu svého sexu a otevřeně řeší vlastní masturbaci, experimentování i sexuální problémy. „Díky internetu jsou lépe informovaní, přistupují k nákupu bez zbytečných předsudků a ostychu. Jsou přirození a berou erotické pomůcky jako součást svého sexuálního života,“ vysvětlil Adam Durčák ze sexshopu Růžový slon. Právě díky přesouvání nákupů na internet lidé ztrácení stud. „Zatímco v internetových obchodech lidé nakupují spíše netradiční a levné věci, v kamenných prodejnách si naopak pořizují spíše dražší pomůcky a nechávají si poradit. Kvalitní sex a orgasmus by si tak měli dopřát nejen muži, ale především ženy, které bývají často přehlíženy,“ uzavřel Durčák s tím, že právě ženský orgasmus se stane předmětem srpnové akce v Ostravě, která se uskuteční 8. srpna na Mezinárodní den ženského orgasmu.
Obecně je podle statistik český národ schopen za sexuální pomůcky utratit na internetu za rok až 300 milionů korun. Spolu s kamennými obchody překračují útraty jednu miliardu. Tržby navíc neustále stoupají. V posledním roce Češi na sexuálních pomůckách a doplňcích utratili více o celou pětinu.