Good Vibes, Good Lives: Sexshop.cz mění logo i claim. Vizuální styl se zbavuje stereotypů a klade důraz na sexuální zdraví

Jeden z nejstarších tuzemských e-shopů s erotickým zbožím Sexshop.cz mění logo. V nové vizuální identitě i komunikaci zdůrazňuje, že sex vnímá jako sebepéči, radost, svobodu, ale i zranitelnost. Návrhu nového brandu se ujal marketingový stratég Tomáš Mrkvička a brand designér Honza Moucha. S novým vizuálem seznámil Sexshop.cz veřejnost poprvé 8. října.

Sexualita je podle společnosti Sexshop.cz důležité téma, které je stále často tabuizováno. Cílem nového stylu komunikace a vizuální identity odkazující k self-care je tak poukázat na význam aktivního sexuálního života, který je pro lidské zdraví nesmírně důležitý. K celé vizuální identitě přispívá i nový tone-of-voice, který bude zákazníky edukovat a napříč všemi komunikačními kanály jim odlehčenou formou přibližovat sexuální témata. Klíčový je claim Good Vibes, Good Lives, který nový komunikační styl zastřešuje.

Kam nemůže čert, tam nastrčí motýla

Na rebrandingu se podílel poradce pro marketingovou strategii Tomáš Mrkvička ve spolupráci s mezinárodně oceněným designérem Honzou Mouchou. Jako podklad jim posloužil výzkum trhu s erotickými hračkami, který pro Sexshop.cz vypracovala společnost Behavio. „Výzkum nám potvrdil, že erotické hračky jsou už naprostý mainstream. Více než polovina všech lidí nějakou erotickou hračku vlastní a naprostá většina je vnímá pozitivně. Kdo tvrdí, že doma nemá vibrátor, má pravděpodobně dva,“ objasňuje Tomáš Mrkvička a dodává, že přežitkům tak odzvonilo.

Změny loga se chopil designér Honza Moucha, k jehož práci patří například vizuální styl Sčítání lidu 2021. „Oba majitelé měli k supermanovskému čertíkovi z původního loga vztah a neradi ho opouštěli, nicméně na základě výsledků Behavia a následné strategie Tomáše Mrkvičky bylo jasné, že je takový krok nutný. Věděl jsem tedy, že musím přijít s výrazným a odlehčeným symbolem, který čertíka nahradí a který bude zároveň ztělesňovat nový positioning značky. Do tendru jsem šel s tím, že se majitelé do ‚dildo-motýla‘ buď okamžitě zamilují, nebo si řeknou, že jsem se zbláznil,“ vysvětluje brand designér. „Výzvou byla doména .cz v logu – relikt z dřívějších dob, který se v názvech firem už tolik nepoužívá a jenž je pro designéry noční můrou. Doménu jsme totiž vypustit nemohli, bez ní by zůstal jen generický název segmentu. Nejelegantnějším řešením se nakonec ukázala forma indexu,“ dodává Moucha.

Spolumajitel Sexshop.cz Tomáš Hervert s pobavením přiznává, že prvotní náhled na animaci létajícího dildo-motýla ho rozesmál a čekal, kdy konečně uvidí seriózní část. Nakonec nejen jeho, ale celý marketingový tým myšlenka nadchla natolik, že vizuál dostal zelenou.

Snaha o zboření stereotypů

Hlavním cílem grafické proměny bylo změnit vše, co jakkoliv znázorňuje sexuální stereotypy. Snahou nového brandingu je pozměnit mindset lidí, kteří mají sexshopy a erotické pomůcky historicky spojené s prvoplánovým sexuálním podtextem. „V Sexshop.cz věří, že sex je součástí dobrého života stejně jako skvělé jídlo, cestování, sport, kultura nebo terapie. A erotické hračky k sexu patří. Zpestřují ho a dělají ho zábavnějším a kreativnějším. To vyjadřuje i nový slogan značky Good Vibes, Good Lives,“ uzavírá Tomáš Mrkvička.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *