Fleetové služby jsou v České republice na dobré úrovni. Větší problém představují autoservisy, které klientům mnohdy nabízejí jen základní služby za přemrštěné ceny. Proč při servisování vozidla upřednostnit neautorizovanou opravnu před značkovou, prozradí v článku jednatel společnosti Quick Stop Car Marek Zukal.
Letošní test evropských spotřebitelských organizací, které se zajímaly o servisování aut ve stáří od 6 měsíců do 12 let, odhalil, že 68 % Čechů navštěvuje se svým vozem autorizované servisy. A to přes to, že s jejich službami nejsou nejspokojenější.
Návštěvy značkových poboček se týkají častěji nových a firemních automobilů. „Více než tři čtvrtiny klientů si totiž myslí, že aby vůz pokračoval v záruce, musí jezdit pouze do značkových servisů. A tohoto faktu servisy často využívají,“ vysvětluje Marek Zukal ze společnosti Quick Stop Car, která nabízí kompletní servis automobilů a dodávek.
Firmy, které spravují celé flotily vozů, už ale postupně začínají objevovat kouzlo nezávislých autoservisů. Preferují rychlé odbavení i výraznou finanční úsporu, kterou neautorizovaný servis přináší. Cenové rozdíly mezi značkovými a neznačkovými opravnami jsou totiž markantní. A to i přesto, že se kvalita dílů neliší.
Levnější díly ve stejné kvalitě
Test spolehlivosti autoservisů odhalil, že mediánová cena za běžnou údržbu v nezávislých servisech je v Česku 4 000 korun. V řetězcích autoservisů jde o 5 000 korun a nejvyšší částku, a to 6 500 korun, platí zákazníci navštěvující značkové provozovny.
„Filtr s logem automobilky stojí zákazníky i 350 korun. My jej od renomovaného výrobce nabízíme za poloviční, někdy i třetinovou cenu. To samé platí u olejů, brzdových destiček a s výjimkami vlastně u veškerého sortimentu,“ vysvětluje rozdíly Zukal.
Nadstandardní služby
Odklon od autorizovaných servisů je kvůli cenovým rozdílům čím dál populárnější. Dokonce i společnosti provozující operativní leasingy posílají své zaměstnance k prověřeným smluvním partnerům. Zatímco značkové provozovny lákají na originální díly a odbornost, těm neautorizovaným se daří díky osobitému přístupu, flexibilitě a rychlosti.
Například servisy Quick Stop Car, které jsou strategicky rozmístěny v blízkosti čerpacích stanic a obchodních center, poskytují klientům služby 12 hodin denně po celý týden. „Navíc nabízíme i možnost náhradního vozidla. Obchodní zástupce zanechá auto na jedné z našich poboček a během servisu si s jiným, zapůjčeným vozem může v klidu vyřídit své schůzky,“ doplňuje Zukal a dodává, že cílem Quick Stop Caru je nabídnout motoristům nejvyšší kvalitu a alternativu cenově položenou mezi autorizovanými a garážovými servisy.
„I v naší síti zůstává auto v záruce, protože servisujeme dle standardů výrobce. Zákazník tak dostane přinejmenším srovnatelnou kvalitu za méně peněz,“ uzavírá Zukal.