Volkswagen je nejoblíbenější automobilovou značkou na internetu

Jméno automobilky Volkswagen bylo v červenci nejčastěji zmiňováno na tzv. sociálních sítích a v dalších diskusních fórech na českém internetu v porovnání se jmény jiných automobilových výrobců. Zároveň šlo o značku, o níž se nejvyšší podíl diskutujícíchvyjadřoval pozitivně (94 %). Vyplývá to z analýzy obsahu on-line diskusí společností eMerite, člena světové sítě autorizovaných konzultačních firemYahoo! Web Analytics Consultant Network.

Vyhodnocení zmínek o automobilkách v komentářích návštěvníků on-line médiíje čtvrtým z řady veřejně publikovaných výzkumů, které společnost eMerite zpracovává s využitím specializovaných softwarových nástrojů určených k monitoringu sociálních sítí (Facebook, Twitter, YouTube apod.). Do výzkumu bylo zařazeno šest jmen automobilových značek z čela žebříčku prodejnosti v ČR za 1. pololetí 2010, tzn. Škoda Auto, Ford, Volkswagen, Renault, Hyundai a Kia. Diskusní příspěvky s klíčovými slovy „Volkswagen“nebo „VW“ zaujaly podíl 28 % z celku nalezených výskytů klíčových slov. Právě vyhlášení pololetních prodejních výsledků automobilek přitom bylo nejčastějším impulsem k započetí diskusí mezi návštěvníky internetu. Na vozech VW lidé nejčastěji pozitivně hodnotili naftový motor 1.9 TDI akaroserii kombi.

Čtyři pětiny červencových diskusí o automobilech proběhly na motoristických serverech (především AUTO.cz, AutoRevue.cz) a v oborových rubrikách zpravodajských serverů (AutoMoto na Novinky.cz a Auto iDNES.cz), ozbývající pětinu diskusí se pak podělily specializované diskusní servery (Lidé.cz, tuningforum.cz apod.), mikroblog Twitter, různé blogy a sociální síť Facebook. „Pozoruhodné je, že na Facebooku se o vlastnostech automobilů diskutuje poměrně málo a vyhledávaná klíčová slova se tam nejčastěji objevují v inzerátech, v nichž lidé prodávají svoje auta,“ vyzdvihl jedenze závěrů analýzy Martin Petrášek, ředitel eMerite, s.r.o., a pokračoval: „Tak jako u mnoha jiných témat on-line diskusí se ukázalo, že největší podíl jich probíhá na specializovaných serverech o daném oboru a nikoliv na sociálních sítích.“

Další informace: http://www.emerite.cz