Skladové zásoby mohou rozhodnout o úspěchu e-shopu

Společnost Vivantis a. s., provozovatel internetových obchodů prozdravi.cz, parfemy.cz, krasa.cz, hodinky.cz, sperky.cz a nakupnicentrum.cz, v těchto dnech rozšiřuje své kancelářské i skladové kapacity a dále tak zkvalitňuje služby pro své zákazníky.

Zvyšující se množství objednávek a rostoucí počet pracovníků přiměl Vivantis a. s. k rozšíření firemního areálu o 250 m2 kancelářských a 300 m2 skladových prostor. Po přestavbách, jejichž celkové náklady se vyšplhaly na 10 milionů korun, společnost operuje na rovných 2000 m2. Nové prostory ocení nejen pracovníci společnosti, ale i všichni její zákazníci. Větší sklady jsou pro Vivantis významnou konkurenční výhodou. Zvýšení skladové kapacity umožní držet většinu zboží skladem a vyřizovat tak objednávky zákazníků okamžitě.

„Průměrná doba expedice objednaného zboží je jeden až dva pracovní dny, což je velkou předností,“ vysvětluje předseda představenstva společnosti Martin Rozhoň. „Ve vánočním období máme na skladě zboží za více než 100 milionů Kč, abychom byli schopni uspokojovat objednávky z vlastních skladových zásob, což je na Vánoce nesmírně důležité, nicméně 90 % zásilek distribuujeme z vlastních skladů i v průběhu roku,“ uvedl dále Rozhoň. „Internetové obchody v ČR se neustále snaží zlepšovat své služby, přičemž kvalita těchto služeb se stává pro zákazníka stejně důležitou jako cena výrobku. Právě rychlost expedice objednaného zboží je pro zákazníka velmi důležitým kritériem při výběru obchodu, ve kterém nákup uskuteční,“ uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). „Čím dříve je obchodník schopný zboží expedovat, tím spokojenější zákazníky získává,“ dodal Vetyška.

Společnost Vivantis, jejíž internetové obchody navštíví měsíčně v průměru přes milion návštěvníků, se rozvíjí jak po stránce ekonomické, tak i kapacitní. Předpokládaný obrat společnosti se má za rok 2008 zvýšit na více než 430 miliónů Kč oproti 330 miliónům Kč z roku 2007. Také počet zaměstnanců společnosti se od roku 2006 takřka zdvojnásobil a narostl na 90. Od roku 2001 již firma obsloužila více než 520 000 zákazníků.